Fun Fun Expression

[영어표현] 격려의 말 영어표현 [I am trying my best]

시니냥 2018. 1. 14. 17:30
일월달도 빨리 가네요- 

January is passing by quickly.

시간이 달려가네요- 

Time is flying-

오늘은 2018년 목표로 향해 달려가는데 벌써 조금 힘든 저와 여러분이 할 수 있는 말들에 대해 배워보겠습니다.

열심히 하고 있어!

이렇게 영어 배울 때 이야기하고 싶지요! 이제 말할 수 있습니다!




I am trying my best! [최선을 다하고 있어]

I am doing my best! [최선을 다하고 있어]

I am really putting a lot of effort [나는 정말로 열심히 노력하고 있어]

I am spending a lot of time and effort [엄청난 시간과 노력을 쏟고 있어]


이제 당신을 구박하는 사람에게 영어로 이야기해주세요 ㅋㅋㅋㅋ

농담이구요. 정말 열심히 하고 있을 때 활용하세요.


I am really doing my best to learn English [영어를 배우기 위해 최선을 다하고 있어]

I am working very hard on my blog [내 블로그에 열심히 일하고 있어]


한번 더 응용해볼까요!

Practice time.

I am really putting a lot of time and effort in my studies [나는 공부하는데 많은 시간과 노력을 쓰고 있어]

I am trying very hard to learn English [나는 영어 배우는데 매우 열심히 하고 있어]

더 열심히 하겠습니다!

I will try harder!

여러분 2018년의 첫달이 벌써 반이 지나가고 있습니다. 포기마시고 파이팅!

Let's keep up the good work!

오늘도 축복과 감사가 넘치는 하루되세요!

God bless you!

[간판공부] "We don't really like sale but we do it for you"

무슨일이야 영어표현 [What happened?]

I have a cold [나는 감기에 걸렸어]


Dear friends, let us love one another,
for love comes from God. Everyone
who loves has been born of God and knows God.

1 John 4:7